عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز گفت: انتظار می رود که دولت با سرعت بیشتری کالاهای اساسی که سفره مردم را تامین می کند به آنها برساند، هر چند که تحقق این موضوع نیز مستلزم درآمد زایی دولت است که به واسطه تحریم ها به نظر نمی رسد برای تامین معیشت مردم و کمک های معیشتی به اندازه کافی منابع داشته باشد.

حمایت های ویژه دولت از معیشت مردم در ماه رمضان اولویت مهم اجتماعی و اقتصادی است

مرتضی افقه اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص لزوم حمایت دولت از معیشت مردم درهمه ماه های سال به ویژه در ماه مبارک رمضان گفت: به هر حال نمی توان این موضوع را منکر شد یا کتمان کرد که وضع معیشت مردم و تامین نیازهای روزانه آنها با سختی های زیادی رو به رو است و مردم با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کنند پس این موضوع منحصر به ماه مبارک رمضان نیست، بلکه در تمام ماه های گذشته و به احتمال زیاد درماه های آینده شاهد تداوم چنین وضعیتی خواهیم بود.

وی دراین باره توضیح داد: خود دولت مدعی است که ما شصت میلیون نیازمند به دریافت یارانه از سوی دولت داریم، یعنی شصت میلیون نفر در همه ایام سال و در حال حاضر که در ماه رمضان به سر می بریم باید از حمایت های معیشتی و یارانه ای ویژه دولت برخوردار شوند. به دلیل سیاست گذاری ها و سوء تدبیرهای مدیریتی در دوسه سال اخیر بخش قابل توجهی از طبقه متوسط هم به طبقه ضعیف جامعه و زیر خط فقر رسیده اند، بنابراین این افراد نیز باید مشمول دریافت کمک ها و سبدهای حمایتی در همه ایام سال ودر ماه مبارک رمضان شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز دراین باره خاطر نشان کرد: به هر حال حمایت از مردم ماه رمضان و غیر ماه رمضان ندارد، اما چون بحث روزه داری مطرح است حتما دراین ماه کمک ها باید در اسرع وقت و به صورت ویژه تری به دست مردم برسد.

 مرتضی افقه درباره نوع کمک های معیشتی به مردم گفت: انتظار می رود که دولت با سرعت بیشتری کالاهای اساسی که سفره مردم را تامین می کند به آنها برساند، هر چند که تحقق این موضوع نیز مستلزم درآمد زایی دولت است که به واسطه تحریم ها به نظر نمی رسد برای تامین معیشت مردم و کمک های معیشتی به اندازه کافی منابع داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز دراین باره خاطر نشان کرد: از سوی دیگر معضل بیماری کرونا هم مزید بر علت شده و تحریم ها نیز فشار مضاعفی بر دولت و بر مردم وارد کرده است، البته خبرهای خوبی از فروش نفت به گوش می رسد که گویا وضعیت فروش نفت ایران تا حدودی بهبود یافته است که اگر این اخبار درست باشد با افزایش درامد دولت می توان به حمایت های بیشتری از مردم امیدوار بود.

مرتضی افقه در پایان خاطر نشان کرد: به هرحال چه در ماه مبارک رمضان و چه غیراز ماه رمضان انتظار می رود دولت سیاست های کسب و کار را به درستی اجرا کند؛ موانع تولید را بردارد و با افزایش تولید و عرضه بیشتر موجب کاهش تورم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.